نشریه سلامت و تناسب اندام

تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات
آیا ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می‌شود؟ برای پیشگیری از آن چه کنیم؟

مدت‌زمان نسبتا زیادی از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد. برای مردم کشورهای مختلف، از زمانی که همه‌گیری ویروس رسما اعلام شده است، سؤال‌ها و نگرانی‌های بسیاری پیش آمده است. یکی از این نگرانی‌ها امکان انتقال ویروس کرونا از طریق غذا است: آیا ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می‌شود؟ آیا رعایت نکات بهداشتی و موارد احتیاطی بعد از خرید مواد خوراکی، اعم از میوه ها و سبزیجات ضروری است؟ آیا ممکن است با نوشیدن آب هم به این بیماری مبتلا شویم؟ چنین پرسش‌هایی برای خیلی‌ها بدون پاسخ مانده است. در ادامه این مطلب، باتوجه‌به نظر متخصصان و دانشمندان، به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

برچسب‌ها :
دلایل خشکی دهان و راه‌های درمان آن

در یک فهرست رتبه‌بندی شده‌ از بیماری‌ها،‌ یکی از مواردی که در رده‌های پایین قرار دارد ولی باید آن را جدی گرفت، خشکی دهان است. دهان به طور طبیعی باید دارای بزاق باشد، ولی وقتی بزاق کم شود مشکلاتی ایجاد می‌شود. خشکی دهان حالتی است که در آن دهان خشک و عاری از بزاق می‌شود، در نتیجه هنگام بلع، چشیدن و جویدن غذا دچار مشکل می‌شویم. بیماری‌هایی مانند دیابت، ایدز یا اختلالات تیروئید باعث خشکی دهان می‌شوند. در این مقاله با دلایل خشکی دهان و راه‌های درمان آن آشنا می‌شویم.

برچسب‌ها :
عوارض قرص دیازپام چیست، تداخل دارویی و نحوه مصرف آن چگونه است؟

موارد مصرف قرص دیازپام

قرص دیازپام برای مصارفی همچون درمان اضطراب، اسپاسم ماهیچه‌ها، سندرم قطع مصرف الکل و برخی تشنج‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص با نام تجاری والیوم شناخته می‌شود. دیازپام به شکل قرص، شربت، ژل مقعدی و آمپول نیز در دسترس است. در این مقاله به معرفی این دارو و موارد مصرف آن می‌پردازیم.

برچسب‌ها :
دگزامتازون؛ موارد مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی

دگزامتازون (Dexamethasone) برای مواردی مثل آرتروز، اختلال‌های خونی یا اختلال هورمونی یا اختلال در سیستم ایمنی، واکنش‌های آلرژیک، برخی بیماری های پوستی و چشمی، مشکلات تنفسی، برخی اختلال‌های روده‌ای و برخی انواع سرطان مصرف می‌شود. از دگزامتازون برای تست اختلال غده آدرنال (سندرم کوشینگ) نیز استفاده می‌شود. این دارو یک هورمون کورتیکواستروئید است (هورمونی که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود). دگزامتازون واکنش دفاعی طبیعی بدن و نشانه‌هایی مثل التهاب و واکنش‌های آلرژیک را پایین می‌آورد. با ما همراه باشید تا با این دارو بیشتر آشنا شویم.

 

برچسب‌ها :
مسابقات رشته ورزشی بدنسازی

فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام (IFBB) در سال ۱۹۴۶ میلادی توسط بن و جو ویدر راه اندازی شده؛ این فدراسیون  بالاترین سطح از مسابقات بدن‌سازی در جهان را برگزار می‌کند. مستر المپیا مهمترین و معتبرترین مسابقه جهانی در رشته پرورش‌اندام نیز تحت پوشش این فدراسیون قرار دارد.

امروزه بسیاری از ورزشکاران که به صورت حرفه ای ورزش می کنند و در مسابقات جهانی و المپیک شرکت می کنند، در کنار تمرینات مخصوص رشته ورزشی خود به بدنسازی هم می پردازند تا عضلاتی قوی و قدرت بدنی بالایی داشته باشند.
 
 
 
برچسب‌ها :
صورت خود را ماساژ دهید

اما اگر بخواهیم ماساژ را به صورت علمی تعریف کنیم باید گفت که، این پدیده از یک سری حرکات منظم و مرتب تشکیل شده که به صورت کاملا اصولی و با اهدافی خاص بر روی بافت های بدن بکار گرفته می شود. در نتیجه تمام این ها، تاثیرات مثبتی نیز بر روی سیستم عصبی، سیستم عضلانی، پوست و مفاصل و گردش خون می گذارد.

همچنین ماساژ درمانی روشی پرطرفدار برای تسکین دردهایی مانند درد پایین کمر، گردن درد و سردرد محسوب می شود. اکثر بیماران برای تسکین درد به متخصص ماساژدرمانی مراجعه می‌کنند.

ماساژ تراپی کیفیت خواب را بهبود می‌دهد و بیمار با عمیق‌تر شدن خواب درد کمتری را تحمل می‌کند. ماساژ درمانی یک عامل مهم در گروه سه تایی درمان فیزیکی است، زیرا در جهش انداختن و سرعت بخشیدن به  قابلیت درمان طبیعی بدن از طریق روش‌های ماساژ جامع، تمرکز دارد.

برچسب‌ها :
علائم بارداری چه مواردی است؟
  • عقب افتادن عادت ماهیانه

پس از اینکه عمل لانه گزینی با موفقیت انجام شد، بدن تلاش می کند تا هورمون گنادوتروپین غشای کوریون انسانی را بسازد. این هورمون شرایطی را به وجود می آورد تا بدن مهیای دوران پرخطر و سرنوشت ساز بارداری شود.

همچنین به تخمک این فرمان را می دهد تا زمانی که نطفه از بدن خارج نشده، تخمک گذاری ماهیانه را به تعویق بیاندازد. به طور کلی زنان از هفته چهارم تا آخرین روز بارداری، با عادت ماهیانه روبرو نخواهند شد. معمولا پس از گذشت 8 روز از عقب افتادن عادت ماهیانه، بدن میتواند وجود این هورمون را از طریق ادرار تشخیص دهد.

اگر چرخه عادت ماهیانه نامنظمی را پشت سر میگذارید حتما توصیه می شود که از تست بارداری استفاده کنید، حتی در صورتی که تحت درمان دارویی قرار دارید با پزشک خود تماس گرفته و در صورت لزوم مصرف آنها را قطع کنید.

برچسب‌ها :
مشکلات کبد چرب چیست؟

انواع کبد چرب کدامند؟

متخصصان بر این عقیده اند که کبد چرب را میتوان به 3 گرید تقسیم بندی کرد به گونه ای که هر کدام از این گرید ها تعریفی جداگانه داشته باشند.

هنگامی که افراد به کبد چرب گرید 1 و 2 مبتلا می شوند باید بدانند که در صورت پرهیز غذایی و درمان دارویی این امکان برایشان وجود دارد تا این مشکل را برطرف سازند و نتیجه ای رضایت بخش را دریافت نمایند.

برچسب‌ها :